88
99

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 132-133-134-135-136-137-138-139-140-141-142-143. Sayfa Cevapları Koza Yayınları

t
Üyelik Zamanı: 2 sene önce
Konu Sayısı: 425
Yanıt Sayısı: 2
5 sene önce

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları Yerli Malları Tutum Haftası Metni Etkinlik Soruları ve Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları Sayfa 132 Cevabı,

HAZIRLIK

1. Yerli malı denince aklınıza neler geliyor?

Cevap : Yerli malı denince aklıma, Türk ürünleri, ülkemizde üretilen maddeler gelmektedir.


2. Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası’nda sınıfınıza hangi ürünleri getirdiğinizi söyleyiniz.

Cevap : Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası’nda sınıfınıza, portakal, elma, patates, süt, kestane, ceviz, sarma, fındık gibi ürünler getirir.


YERLİ MALLARI TUTUM HAFTASI

(Okuyacağınız metin bir tiyatro oyununun ikinci perdesidir. Perde, tiyatroda büyük bölümlerin her birine verilen isimdir. Olay bir sınıfta geçmektedir. Yerli Malı ve Tutum Haftası’nı kutlamakta olan sınıfın duvarlarında hafta ile ilgili afişler ve resimler vardır. Birinci perdede öğretmen ve öğrenciler ülkemizin sahip olduğu kaynaklar hakkında konuşurlar. Yerli malı tüketmenin önemi üzerinde dururlar.)

(Aynı sınıfta yemiş günü. Masalar birleştirilmiş, üzerlerine çiçekler, çeşitli yemişler konulmuştur. Öğrenciler at nalı şeklinde düzenledikleri masaların etrafında oturmaktadırlar.)


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları Sayfa 138 Cevabı,

1. Etkinlik

Aşağıdaki meyve isimlerini bulmacadaki yerlerine yazınız.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları Sayfa 139 Cevabı,

2. Etkinlik

Metinde anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını, cümlelerden veya görsellerden hareketle tahmin edip yazınız. Tahminlerinizi, sözlükteki anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazdıktan sonra bunları birer cümlede kullanarak yazınız.

Cevap :

Ayılmak: baygınlık, sarhoşluk, dalgınlık, uyku gibi bir durumdan kurtulmak, kendine gelmek.

Nişasta: tahıl tanelerinden, özellikle buğdaydan ve pirinçten, bezelye, mercimek gibi kimi baklagillerin tanelerinden ya da patates ve benzeri kimi yumrulardan özel yöntemlerle çıkarılan, una benzer bir madde.

Kavurmak: bir şeyi, bir kabın içinde, su katmadan kızartarak pişirmek.

Şifa: hastalıktan kurtulma, iyileşme


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları Sayfa 140 Cevabı,

3. Etkinlik

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayarak yazınız.

Metinde meyveler dışında konuşan kişilerin adları nedir?

Cevap : Öğretmen Ergun Serpil Öğrenci


Ergun, sınıfa getirilen yemişleri nasıl tanıtıyor?

Cevap : Yemişler birer besin kaynağı olduğu gibi milletimiz, memleketimiz için de önemli bir gelir kaynağıdır.


Yemişler milletimiz ve memleketimiz için ne ifade ediyor?

Cevap : Hastalara sağlık ve şifa veriyor.


Elma yiyenlerin yanağı ve damağı nasıl olur?

Cevap : Yanağı al al, damağı bal bal olur.


Portakal, hastalara ne veriyor?

Cevap : Hastalara sağlık ve şifa veriyor.


Kestane yiyenler asla ne görmez?

Cevap : Kestane yiyenler hastalık ve hastane görmez.


Fındık yiyen çocukların nasıl olacağı söyleniyor?

Cevap : Tombul tombul olacağı söyleniyor.


Ceviz en çok nerelerde olduğunu söylüyor?

Cevap : Anadolu’da olduğu söyleniyor.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları Sayfa 141 Cevabı,

4. Etkinlik

Metinden hangi ürünün nerede yetiştiğini tespit ederek aşağıdaki meyve görselleriyle yer isimlerini eşleştiriniz.

Cevap :


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları Sayfa 142 Cevabı,

5. Etkinlik

Aşağıdaki cümleleri okuyarak şehir adlarının nasıl yazıldığını ve bunlara getirilen eklerin nasıl ayrıldığını söyleyiniz.

İzmir’in çekirdeksiz üzümü meşhurdur.
Gaziantep’te kara üzüm yetişir.
Malatya’mızın kayısısı meşhurdur.
Şanlıurfa’dan kırmızı biber getirdik.

Cevap :

Örnek: Muhittin’in oyununu izledik.
Türkiye’nin başkenti Ankara’dır.
Zafer Bayramı’nı coşkuyla kutladık.
Ben 22 Kasım 2010’da doğmuşum.


Kesme işaretini kullandığınız kelimelerin olduğu üç cümle yazınız.

Cevap : Zafer Bayramı’nı, Türkiye’nin ve Gaziantep’te örnek olarak verilebilir.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları Sayfa 143 Cevabı,

6. Etkinlik

Aşağıda resimleri verilen meyveleri inceleyiniz. Beslenme çantanıza koyduğunuz ürünlerin, bunlar arasında olup olmadığını söyleyiniz.

CevapŞeftali, portakal, fındık, elma, mandalina


Ülkemizde yetişen meyveleri tahmin ederek işaretleyiniz. Ardından neden ülkemizde yetişen ürünleri tüketmemiz gerektiği konusunda konuşma yapınız.

Konuşma yaparken kurallara uygun hareket etmeyi unutmayınız.

Cevap : Ülkemizde incir, şeftali, üzüm, gibi meyveler yetişmektedir. Ülkemizde yetişen ürünlerin tüketilmesi çok büyük önem taşımaktadır. Yerli malı kullanılması ülkemizin dışarıya var olan bağımlılığını ortadan kaldıracaktır. ayrıca yerli malı alınması ülkemizde üreticiye destek olacağından yerli ürünlere sahip çıkmamız gerekmektedir.


Sonraki Derse Hazırlık:

Aile büyüklerinizden yardım alarak bilgi teknolojilerinden ülkemizdeki tarihî yapılara ait görseller araştırınız. Bunlardan birkaçını sınıfa getiriniz.

Cevap :

Our Score
Asmin
ÜYELİKSİZ
4 sene önce
Ben bir ders çalışmak isdiyom
Konuya Bir Cevap Yazın

Sizden Gelenler
Forumda Kimler Online (Şu anda 1 kişi Online)
  • ADMINISTRATOR (7)
  • MODERATÖR (2)