3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 136-137-138-139-140-141-142. Sayfa Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dikey Yayıncılık Sayfa 136-137-138-139-140-141-142 Tahta Kaşıktan Kukla Yapalım Metni Etkinlik Soruları ve Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dikey Yayıncılık Sayfa 136 Cevabı,

TAHTA KAŞIKTAN KUKLA YAPALIM

Kuklalar, düş dünyamızı zenginleştirir, bize bambaşka bir dünyanın kapısını açar. Siz de basit malzemeler kullanarak kuklalar yapabilir ve bunlarla gösteriler hazırlayabilirsiniz. Kumaştan, çoraptan, kâğıttan, toplardan hatta tahta kaşıktan bile kukla yapabilirsiniz. İşte size tahta kaşıktan kukla yapmanın yolu.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dikey Yayıncılık Sayfa 138 Cevabı,

1. Etkinlik

a. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri ve bu kelimelerin anlamları ile ilgili tahminlerinizi aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.

Cevap :

Düş : Hayal dünyasından planlanan olaylar.

Kukla : Tahtadan yapılan oyuncaklar.


b. Anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını öğrenmek için resimli sözlüğünüzü kullanınız. Anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri ve anlamlarını kelime defterinize not ediniz.

Cevap : Bu etkinliği kendinize göre yapmanız gerekmektedir.


2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre yanıtlayınız.


Kuklalarla oynamanın hayal gücünüze bir katkısı var mıdır? Nasıl? Açıklayınız.

Cevap : Kuklalarla oynamak bizlerin gelecekte planladığımız düşüncelerin aktarılması açısından büyük önem taşımaktadır. Burada bizler bir çok meslek seçmekte ve gelecekte bu meslekler için çalışmalar yaparız. Bu nedenle kuklalarla oynamak gelişimimiz açısından büyük önem taşımaktadır.


Hangi malzemelerden kukla yapılabilir? Belirtiniz.

Cevap : Kumaş, tahta, çorak, atık bez parçalarından kukla yapılabilir.


Kukla yapımının en eğlenceli bölümü hangisidir? Yazınız.

Cevap : Kukla yapmanın en eğlenceli bölümü gözleri ve gülen yüzünü yapmaktır.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dikey Yayıncılık Sayfa 139 Cevabı,

3. Etkinlik

Ders kitabınızın 303. sayfasında verilen hayvan figürlerini boyayınız. Daha sonra bu figürleri kenarlarından makasla kesip kâğıttan çıkarınız. Elde ettiğiniz figürlerin arka yüzlerine hazırladığınız pipetleri yapıştırıp kâğıttan kuklalarınızı oluşturunuz. Hazırladığınız kâğıttan kuklalarınızı konuşturunuz.

Cevap : Bu etkinliği siz yapmanız gerekmektedir.


4. Etkinlik

a. Okuduğunuz metindeki kısa çizgi ( – ) işaretlerinin altlarını çiziniz. Kısa çizginin niçin kullanılmış olabileceğini söyleyiniz.

Cevap : Yazılarda cümle sonlarında konulmaktadır. Konuşmalarda bir kişinin sözünü belirtmekte kısa çizgiler kullanılmaktadır.


b. Aşağıdaki örnekleri inceleyiniz. Doğru ve yanlış hece bölmelerini örnekteki gibi yazınız.

Cevap :


5. Etkinlik

Tahta kaşıktan kukla yapımının aşamalarını defterinize sırası ile yazınız.

Cevap : Tahtanın dış yüzeyine ilk olarak gözler için düğmeler kullanılmalıdır. Ardından kolları için pipetler yardımı ile yapıştırılarak kollar yapılmalıdır. Saçlar için ipler yapılarak kaşığın kenarlarına yapıştırılmalıdır.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dikey Yayıncılık Sayfa 140 Cevabı,

6. Etkinlik

Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Doğru olan cümlelerin başına “D”, yanlış olan cümlelerin başına “Y” yazınız.

Metni okurken noktalama işaretlerine dikkat etmeliyiz. Doğru
Konuşanın sözünü bölmek nezaket kurallarına uygun bir davranış değildir. Yanlış
Basit malzemeler kullanarak kukla yapılmaz.  Yanlış
Metne göre kuklanın yüzü kaşığın tümsek kısmının üzerine çizilmelidir. Doğru


7. Etkinlik

Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Tahta kaşıktan kukla yapımında kullanılan malzemeleri işaretleyiniz.


Ön Hazırlık:

Okuduğunuz bir masalla ilgili bir resim yapıp getiriniz.

Cevap :


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dikey Yayıncılık Sayfa 142 Cevabı,

HAZIRLIK

1. Yaptığınız resmi sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız. Onlardan resminizin kendilerine çağrıştırdığı masal adını söylemelerini isteyiniz.

Cevap : Bu etkinliği arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


2. Aşağıdaki kare bulmacada masalla ilgili kelimeler gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulup boyayınız.

Cevap :


OKUMA

1. Metni sessiz okuma yoluyla okuyunuz. Anlamını bilmediğiniz kelimelerin altını çiziniz.

Cevap : Bu etkinliği öğretmeniz eşliğinde yapmanız gerekmektedir.


2. Öğretmeninizin metni okumasını takip ederek dinleyiniz. Siz de metni telaffuz, vurgu ve tonlamaya dikkat ederek okuyunuz.

Cevap : Bu etkinliği öğretmeniz eşliğinde yapmanız gerekmektedir.

Our Score

Yorum Gönderin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir