3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dikey Yayıncılık Uzaya Yolculuk Metni Etkinlik Soruları ve Cevapları Sayfa 71, 72, 73, 74, 75, 76, 78, 79
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dikey Yayıncılık Sayfa 71 Cevabı,
UZAYA YOLCULUK
— Uçuşa hazır mısın? 3, 2, 1, fırlat…
— Umut, roket fırlatma oyununu yarına bıraksak… Uyku saatin geldi, dedi annesi.
— Anneciğim biliyor musun? Büyüyünce astronot olacağım.
— Belki bir gün beni de Ay’a götürürsün. Annesi gülümseyerek Umut’un saçlarını okşadı ve iyi uykular dileyerek odadan ayrıldı.
Umut uzayda yolculuk yapmanın hayalini kurarken bir tıkırtı duydu. Kalkıp pencereden baktığında birinin ona gülümsediğini gördü.
— Merhaba Umut.
— Hey! Sen bir astronotsun.
— Uzaya gitmek istediğini duydum. Benimle gelmek ister misin?
— Evet, uzayı çok merak ediyorum. Umut kendisine uzatılan astronot kıyafetlerini giydi. Rokete bindi ve geriye doğru saymaya başladı.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dikey Yayıncılık Sayfa 75 Cevabı,
1. Etkinlik
a. Aşağıda verilen kelime kartlarını boyayınız. “Astronot, roket, gezegen” kelimelerini cümle içerisinde kullanınız.
Cevap :
Astronot uzaya doğru yolculuk yapıyordu.
Uzaya atılan roket aya doğru yolculuk yapıyordu.
Samanyolu’nda gezegenler ip gibi dizildi.
b. Anlamını bilmediğiniz kelimeleri sözlüğünüzden bulup anlamlarını okuyunuz. Kelimeleri ve anlamlarını kelime defterinize not ediniz.
Cevap : Kendinize göre yapmanız gerekmektedir.
2. Etkinlik
Metindeki gerçek unsurları ve hayal unsurlarını yazınız.
Cevap :
Gerçek Unsurlar : Umut, arkadaşları, öğretmeni, annesi
Hayal Unsurları : Dünyanın konuşması, hayali astronot
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dikey Yayıncılık Sayfa 76 Cevabı,
3. Etkinlik
Aşağıdaki soruların yanıtlarını defterinize yazınız.
Umut ne hayali kuruyormuş?
Cevap : Umut uzayda yolculuk yapmanın hayalini kuruyor.
Umut’u uzaya kim götürmüş?
Cevap : Astronot
Dünya nasıl görünüyormuş?
Cevap : Dünya üzgün görünüyormuş
Umut temizliğe nereden başlamış?
Cevap : Umut temizliği kendi evinden ve sınıfından başlamış.
4. Etkinlik
a. Metinde anlatılan problem nedir? Metinde anlatılan probleme siz hangi çözümleri önerirsiniz? Söyleyiniz.
Cevap : Metinde dünyanın bilinçsiz bir şekilde kirletildiği konu alınmaktadır. Bunu engellemek için dünyamızı temiz tutmamız gerekmektedir.
b. Siz “Temiz Dünya“ için çalışan “Sorumlu Çocuklar“ mısınız? Niçin? Açıklayınız.
Cevap : Evet. Çünkü temiz bir dünya bizlerin yaşamını sürmesi için gerekli ve zorunlu bir konudur.
5. Etkinlik
Aşağıda verilen kelimelerin eş anlamlılarını cümle içinde kullanınız.
Kirli : Pis bir dünya bizi felakete götürür.
Yolculuk : Seyahat yapmak için çantasını hazırladı.
6. Etkinlik
“Yaşadığı çevreyi temiz tutmak” vatanını seven kişilerin uyması gereken bir kural mıdır? Niçin? Açıklayınız.
Cevap : Yaşadığı çevreyi temiz tutmak vatanını ve kendini seven kişilerin yapması gereken bir şeydir. Çünkü bu dünya gelecek nesillerin evidir.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dikey Yayıncılık Sayfa 77 Cevabı,
7. Etkinlik
a. Metinde büyük harf nerelerde kullanılmıştır? Belirleyiniz ve birkaç örnek veriniz.
Cevap :
Özel isimlerde ve cümlelerin ilk harfinde kullanılmıştır.
Umut arkadaşlarına Dünya’nın da tıpkı sınıfları gibi çok kirlendiğini ve pis koktuğunu, söyledi.
Örnek
• Ceren suyu içmek istemedi.
• Umutun annesi de aya gitmek istiyordu.
• Arkadaşları Umutun ne söylemek istediğini anlamıştı.
b. Büyük harf başlıkta, cümle başlarında, noktadan sonra başlayan cümlelerde, kişi ve gezegen adlarında kullanılır. Kişi ve gezegen adları kendinden sonra gelen ekten kesme işareti ( ‘ ) ile ayrılır.
Verilen bilgilerden yararlanarak aşağıdaki cümlelerde yapılan yanlışları belirleyiniz. Cümleleri doğru biçimleriyle yazınız.
• ceren suyu içmek istemedi.
• umutun annesi de aya gitmek istiyordu.
• arkadaşları umutun ne söylemek istediğini anlamıştı
8. Etkinlik
Sınıf arkadaşlarınızla okulunuzda, bir bahçe temizliği etkinliği planlayınız. Planınızı uygulamak için yapmanız gerekenleri yönergeler hâlinde yazınız. Planladığınız bahçe temizliği etkinliğini öğretmeninizin rehberliğinde gerçekleştiriniz.
Cevap : İlk olarak arkadaşlara haber verilir. Eldivenler takılarak bahçenin çevresinde var olan kirler temizlendi.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dikey Yayıncılık Sayfa 78 Cevabı,
9. Etkinlik
Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Uyguladığınızı düşündüğünüz kuralın yanına J sembolü, uygulamadığınızı düşündüğünüz kuralın yanına L sembolü çizerek kendi okuma becerinizi değerlendiriniz.
Cevap :
Heceleme, tekrar ve geri dönüşler yapmadan okudum. Gülen yüz.
İşitilebilir bir ses tonuyla okudum. Gülen yüz.
Sesli okumada vurgu ve tonlamalara dikkat ettim. Gülen yüz.
Şiiri, türün özelliklerine göre okudum. Gülen yüz.
Parmakla takip etmeden, uygun hızda sesli veya sessiz okudum. Gülen yüz.
İyi bir okuyucu olduğumu düşünüyorum/düşünmüyorum. Çünkü hecelemeden akıcı ve gür bir ses tonu ile okuma yaptım.