3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dikey Yayıncılık Saatim Metni Etkinlik Soruları ve Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dikey Yayıncılık Sayfa 80 Cevabı,
HAZIRLIK
Zamanı ölçmeye yarayan araçlar nelerdir? Söyleyiniz.
Cevap : Zamanı ölçmeye yarayan aletler takvim, saat , kum saati , güneş saati , gölge boyu gibi aletlerden yararlanılmaktadır.
DİNLEME/İZLEME
1. Aşağıda verilen görseli inceleyiniz. Görselden hareketle dinleyeceğiniz metnin konusu ile ilgili tahminlerde bulununuz.
Cevap : Saatin bizi uyandırması ve saat metnin konusu olabilir.
2. Metni nezaket kurallarına uyarak dikkatle dinleyiniz. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri, kelime defterinize not ediniz.
Cevap : Bu etkinliği kendinize göre yapabilirsiniz.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dikey Yayıncılık Sayfa 81 Cevabı,
1. Etkinlik
a. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri kelime defterinize not ediniz. Bu kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz.
Cevap : Bu etkinliği kendinize göre yapabilirsiniz.
b. Anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını sözlüğünüzden bulup okuduktan sonra bu kelimelerin anlamlarını kelime defterinize yazınız.
Cevap : Bu etkinliği kendinize göre yapabilirsiniz.
c. Anlamını yeni öğrendiğiniz kelimelerle cümleler kurup söyleyiniz.
Cevap : Bu etkinliği kendinize göre yapabilirsiniz.
2. Etkinlik
Metnin konusunu ve ana duygusunu yazınız.
Cevap :
Metnin konusunu: Saatin insanlar için ne kadar önemli olduğu.
Metnin Ana Duygusu: Saat sayesinde işlerimizi vaktinde yapmaya alışırız.
3. Etkinlik
Aşağıdaki soruların yanıtlarını defterinize yazınız.
Şiirin adı nedir?
Cevap : Saatim
Şiirin şairi kimdir?
Cevap : Hasan Âli YÜCEL
Şairin sabah uyanınca ilk işi nedir?
Cevap : İlk işi saate bakmak.
Şair vaktinde iş yapmaya ne zaman alışıyor?
Cevap : Küçükten alışıyor.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dikey Yayıncılık Sayfa 82 Cevabı,
4. Etkinlik
Bir gün içerisinde sabahtan akşama kadar hangi saatlerde neler yapıyorsunuz? Olayları oluş sırasına göre anlatınız. Konuşmanızda yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanmaya çalışınız.
Cevap :
Sabah saat 7.00’de uyanıyorum. Öncelikle elimi yüzümü yıkıyorum. 7.15’de çantamı hazırlıyorum. 7.30’da kahvaltımı yapıyorum. 8.00’da okul servisine biniyorum. 8.30’da okulda dersim başlıyor. 12.30’da okul yemekhanesinde yemek yiyorum. 13.30’da öğlenden sonraki derslerim başlıyor. 15.10’da dersim bitiyor. 15.20’de servis eve doğru hareket ediyor. 15.45’de evde oluyorum. 16.00 ile 17.00 arasında televizyon seyrediyorum. 17.00’den 18.30’a kadar ders tekrarı ve ödevlerimi yapıyorum. 18.30’dan 19.00’a kadar kardeşimle ilgileniyor ve annemin sofrayı hazırlamasına yardım ediyorum. 19.00-19.30 akşam yemeği yiyorum. 19.45’e kadar annemin sofrayı toplamasına yardım ediyorum. 20.00 21.00 arası kitap okuyorum. 21.15 – 21.45 arası kardeşimle vakit geçiriyorum. 21.45 dişlerimi fırçalayıp yatma hazırlığı yapıyorum. 22.00’da yatıyorum.
5. Etkinlik
Başarılı olmak için okumaya, beslenmeye, oyuna ve uykuya yeterince vakit ayırmak başka bir deyişle planlı olmak gerekir mi? Tartışınız. Tartışırken söz alarak konuşmaya katılmaya özen gösteriniz.
Cevap :
Başarılı olmak için sağlıklı beslenmek ve yeterli derecede uyumak çok önemlidir. Sağlıksız besinler ve uyku düzensizliği bizim ruh ve beden sağlığımızın bozulmasına neden olur. O zaman okuduklarımızı anlayamaz yeni şeyler öğrenemeyiz. Bu durumda başarısız oluruz. Bu nedenle yediklerimize, içtiklerimize dikkat etmeli her şeyi vaktince ve yeterince yapmaya özen göstermeliyiz. Sağlıklı bedenle düzenli ve planlı çalışma ile insanın başarısız olması gibi bir şey düşünülemez.
6. Etkinlik
Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki olayları ilişkilendiriniz. Defterinize, olayları oluş sırasına göre yazınız.
Cevap :
1.resimde çalar saat çalıyor.
2.resimde çocuk saati kapatıyor ve uyumaya devam ediyor.
3.resimde çocuk vaktin çok ilerlediğini ve geç kaldığını anlayıp yataktan fırlıyor.
4.resimde geç kaldığı için herkesten sonra derse geliyor. Ve sınıfa girmek için öğretmeninden izin istiyor.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dikey Yayıncılık Sayfa 83 Cevabı,
7. Etkinlik
Aşağıdaki soruları yanıtlayarak konuşma ve dinleme kurallarına uyup uymadığınızı kontrol ediniz.
Göz teması kurarak işitilebilir bir ses tonuyla konuştunuz mu? Evet
Konuşmalarınızda kelimeleri doğru telaffuz ettiniz mi? Evet
Konu dışına çıkmadan konuşmaya özen gösterdiniz mi? Hayır
Konuşmalarınızda uygun hitap ifadeleri kullandınız mı? Evet
Başkalarının sözünü kesmeden söz alarak konuştunuz mu? Evet
Dinlemek için hazırlık yaptınız mı? Evet
Dikkatinizi dinlediğinize yoğunlaştırdınız mı? Hayır
Görgü kurallarına uygun dinlediniz mi? Evet
İyi bir konuşmacı ve dinleyici olduğumu düşünüyorum/düşünmüyorum. Çünkü
Cevap : Konuşmaları güzel bir şekilde dinlerim ve notlar alırım. Konuşma konuma iyi hazırlanır ve iyi bir şekilde anlatırım .