4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 232-233-234-235-236-237. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Nedir Bu Sanat Metni Etkinlik Soruları ve Cevapları Sayfa 232, 233, 234, 235, 236, 237


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 232 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Sanat nedir?

Cevap : Bir sanatçının içinde bulunduğu, duygu, düşünce ve benzeri duyguların dışa vurumuna sanat denir.


2. Günlük yaşamınızda ilgilendiğiniz bir sanat dalı var mı?

Cevap :  Günlük hayatımızda ilgilendiğim resim ve şiir sanatı vardır. Gündelik hayatımda resimler çizer ve duygu ve düşüncelerimle ilgili güzel şiirler yazmaya özen gösteririm.


NEDİR BU SANAT?

Okulla bazen müzelere, sergilere, tiyatroya gidiyoruz. Hepimiz bu gezileri çok seviyoruz. (…) Aslında bu gezilerin amacı sanata daha yakından bakmakmış, öğretmen öyle söylüyor. Ne zaman sanata yakından baksam, kafam karışıyor. Sözlüğe göre sa – nat insanın kendini ifade etme yollarından biriymiş ve mutlaka bir biçim verme isteği taşırmış. Ama her sanatın malzemesi farklıymış. Mesela heykeltıraş çamura, taşa, metale biçim verirken, gitarist notalara, yazar ise sözcüklere biçim verirmiş. Bu durumda yazın Ada’yla can sıkıntısından yaptığımız oyun hamurundan robotlar, geçen hafta yazdığım trafik kuralları konulu kompozisyon ödevi ve flütle çaldığımız parçalar da sanattan sayılıyor mu? İsteyen herkes sanatçı olabiliyor mu? “Orada dur bakalım!” dedi dayım. Sırf şekil vermekle, malzemeyi yan yana getirmekle sanat olmaz. Sanatçının anlatmak istediği önemli bir konu, dikkat çekmek istediği bir gerçek, yaşatmak istediği bir duygu olması lazım yaptığının sanat olması için. Sanatçı bir şeyleri


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 233 Cevabı

kalbinde hisseder ve başkaları da bunu hissetsin ister. Peki ama sanatın sanat olduğunu nasıl belirliyoruz? Sadece hislerimizle mi? Ya bazı sanat eserleri bende hoşuma gitmeyen hisler uyandırıyorsa? “Sanat lunaparka gitmek gibi bir şey değil ki!” diyor dayım. “Ondan ille de güzellik, keyif ve mutluluk beklemek haksızlık olur. Sanata bir iletişim aracı gibi bakmayı dene. Başkalarını anlamak, kendini onların yerine koymak, senin hayatında olmayanları olmuş gibi hissetmek her zaman eğlenceli değildir. Ama çoğu kez heyecan vericidir.” Peki ya bende hiçbir heyecan uyandırmasa bile müzelerde özel alarm sistemleriyle korunan tablolar, alınıp satılması çok büyük paralara mal olan heykeller, sanatla hiç ilgisi olmayan insanların bile adını bildiği eserler? (…) O eserlerin önemli ve değerli olduğuna kim karar veriyor? “Çoğumuz havalı olduğu için sanatsever görünüyoruz,” diyor dayım. “Sanatla ilgili kendi beğenilerimize güvenmek yerine, sanatı daha iyi bildiğini zannettiğimiz insanlara bel bağladıkça gücümüzü onlara devrediyoruz. O yüzden sanat eseri hakkında bir karara varmadan önce kendini dinle. Belki o gün canın sıkkın. O zaman o sıkıntıyı susturmalısın. Belki çok neşelisin, ama o neşeye de biraz sakin olmasını söylemelisin. Sanatın sana neler söylediğini duymak için diğer tüm sesleri kısmayı dene.” Sanatı duymak için önce sessizlik gerekiyor sanırım. Ege ERİM


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 234 Cevabı

1. ETKİNLİK

Kelimelerin anlamlarını tahmin edip tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz. Kelimelerle birer cümle kurunuz. Kelimeleri sözlük defterinize ekleyiniz.


Sanat

Tahminim : Sanatçıların yaptıkları sanatsal işler
Anlamı : bir duygunun, tasarımın, güzelliğin vb. dışavurumunda, anlatımında kullanılan yöntemlerin tümü.
Cümlem : Sanat eserlerini sergilemek için sergi açtılar.


Sergi

Tahminim : Sanat değeri olan eşyaların sergilendiği yer
Anlamı : göstermek, tanıtmak, satmak gibi özel bir erekle yapılan sergileme işi.
Cümlem : Sergide çok güzel at resimleri vardı.


Sanatçı

Tahminim : Sanatsal değeri olan yapıları ortaya koyan kişi
Anlamı : güzel sanatların herhangi bir dalında yaratıcılığı olan yapıtlar veren (kimse).
Cümlem : Sanatçılar bizlerin duygu ve düşünceleri ortaya koyar.


2. ETKİNLİK

Soruları metne göre cevaplayınız.


1. Okulla müze, sergi, tiyatro vb. yerlere yapılan gezilerin amacı nedir?

Cevap: Aslında bu gezilerin amacı sanata daha yakından bakmakmış, öğretmen öyle söylüyor.


2. Bir kişinin yaptığının sanat olması için ne gereklidir?

Cevap: Sanatçının anlatmak istediği önemli bir konu, dikkat çekmek istediği bir gerçek, yaşatmak istediği bir duygu olması lazım yaptığının sanat olması için.


3. Sanata nasıl bakmak gerekir?

Cevap: Sanata bir iletişim aracı olarak bakmak gerekmektedir.


4. Sanatın bize neler söylediğini duymak için ne yapılmalıdır?

Cevap: Sanatın neler söylediğini duymak için diğer tüm sesleri kısmak ve sadee sanat eserlerine dikkat edilmesi gerekir.


3. ETKİNLİK

Nedir Bu Sanat Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.

Nedir Bu Sanat Konusu : Sanat ve Sanatın İnsanlar üzerindeki etkisi

Nedir Bu Sanat Ana Fikri : Herkes sanatçı olamayacağı ana fikri


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 235 Cevabı

4. ETKİNLİK

Metnin görselleri size neler çağrıştırıyor?

Cevap :  Metinde yer alan görseller sanatın çeşitli dallarda yapıldığı konusunda bizlere bilgiler vermektedir.


5. ETKİNLİK

Metinden birer örneklendirme, karşılaştırma ve neden-sonuç cümlesi bulunuz.

Örneklendirme: Okulla bazen müzelere, sergilere, tiyatroya gidiyoruz.

Karşılaştırma: “Sanat lunaparka gitmek gibi bir şey değil ki!” diyor dayım.

Neden-sonuç: Aslında bu gezilerin amacı sanata daha yakından bakmakmış, öğretmen öyle söylüyor.


6. ETKİNLİK

Soruları görsellere göre cevaplayınız.


1. Görsellerin ilgili olduğu sanat dalları nelerdir?

Cevap :  Fotoğrafçılık, Bale, Müzik, Resim, Tiyatro,  Edebiyat gibi sanat dalları resimde bulunmaktadır.

2. Üçüncü görseldeki sanatçı hangi müzik aletini çalıyor?

Cevap :  Sanatçı keman çalıyor.

3. Birinci görseldeki fotoğrafçı neyi fotoğraflıyor?

Cevap :  Güneşin batışında yer alan doğayı fotoğraflıyor.

4. Beşinci fotoğraftaki yerde hangi sanatlar yapılır?

Cevap :  Tiyatro, Dans, Müzikal  gibi sanatlar yapılır.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 236 Cevabı

7. ETKİNLİK

a. Yay ayraç işareti ( ) ile ilgili kuralları örnekleriyle eşleştiriniz.


b. Siz de yay ayraç işaretinin kullanım alanlarını gösteren cümleler yazınız.

Yaşlı adam koşarak ( üzgün bir sesle ) neden  yaptın diye seslenir.

Süriyede savaş (2011-…) tarindne beri sürüyor.

Kıyametler koparmak neydi ey bülbül, nedir derdin? (Mehmet Akif Ersoy)


8. ETKİNLİK

Sınıfınızla veya ailenizle gittiğiniz bir gezide (sinema, tiyatro, müze, sergi vb.) yaşadığınız deneyimlerinizi ve izlenimlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Konuşmalarınızda kullandığınız kelimelerin anlamlarına uygun olmasına özen gösteriniz.

Cevap :  Bu etkinliği kendinize göre yapmanız gerekmektedir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 237 Cevabı

9. ETKİNLİK

Cümleleri oluş sırasına göre dizerek harfleri şifre kutusuna taşıyınız.

M- Uçurtma elinden kaçmak üzereymiş ki çocuk birden uyanmış.
A- Yatağının etrafına bakmış uçurmayı göremeyince çok üzülmüş.
E- Uçurtma gökyüzüne yükseldikçe küçülüyormuş.
İ- Çocuk düşünde bir uçurtma görmüş.
N- Uçurtmanın uzun kuyruğu gökyüzünde dalgalanıyormuş.
S- O gece çocuk erkenden yatağına gitmiş ve hemen uykuya dalmış.


10. ETKİNLİK

Sanatla ilgili atasözlerini kendi yazı stilinize göre yazınız.

Sanatı ustadan görmeyen (öğrenmeyen) öğrenmez.
Sanat altın bileziktir.
Atanın sanatı oğla mirastır.

Our Score

Yorum Gönderin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir