88
99

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 39-40-41. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

t
Üyelik Zamanı: 2 sene önce
Konu Sayısı: 425
Yanıt Sayısı: 2
5 sene önce

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları 1. Tema Okuma Kültürü Tema Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları Sayfa 39, 40, 41 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 39 Cevabı,

TEMA DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

“Okumak tutkulu bir eylemdir. Bir öyküyü yalnızca kafanızla değil, aynı zamanda tüm bedeninizle, hislerinizle ve ruhunuzla okursanız, tıpkı dans ederken ya da müzik dinlerken olduğu gibi, işte o zaman okuduğunuz öykü sizinle bağ kurar. Söz sanatı, okuyucuyu kelimelerle anlatabileceğimizden öteye götürebilir. Keşke bir öykü okuduğumuzda bir mesaj aramak yerine, ”İşte yeni bir dünyaya açılan kapı: Orada ne bulacağım? diye düşünsek.” (…) Yazma becerisini geliştirmek isteyen birinin masasında sözlükler olmalı. Sözcükleri etkin kullanmak yazıyı zenginleştirir. Ayrıca aynı anlama gelen birden fazla sözcük olabilir. Sözlük kullanarak bu sözcükler arasındaki küçük farklar öğrenilebilir ve yazıda anlamı tam verecek en uygun sözcük seçilebilir. Gitmek kelimesini başka nasıl ifade edebilirsiniz? Uzaklaşmak, ayrılmak… Başka?
Tuğba CAN


(1, 2, 3, 4, 5 ve 6. soruları metne göre cevaplayınız.)

1. Okumak nedir?

Cevap :  Okumak tutkulu bir eylemdir.


2. Öykü sizinle ne zaman bağ kurar?

Cevap :  Tüm bedeninizle, hislerinizle ve ruhunuzla okursanız bağ kurar.


3. Öyküyü nasıl okumalıyız?

Cevap :  Hislerimiz ve ruhumuzla okumalıyız.


4. Metinle ilgili iki soru yazıp cevaplayınız.

Soru: Yazma becerisini geliştirmek isteyen kişinin masasında ne olmalı?
CevapMasasında sözlü olmalı.

Soru: Metne göre gitmek kelimesi nasıl ifade ediliyor?
Cevap: Uzaklaşmak, ayrılmak.


5. Metne uygun başlıklar belirleyiniz.

Cevap : Okumak başlık olarak yazılabilir.

6. Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.

KONU: İyi bir okuma yapabilmek için neler yapılması gerektiğidir.

ANA FİKİR: Okumak ruhumuza işlemelidir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 40 Cevabı,

7 . a. Noktayı uygun yerlerde kullanınız.

Koşu yarışında 1. geldim.
11.03.2009 tarihinde Denizli’de doğdum.
Prof. Dr.Gazi Yaşargil epilepsi ve beyin tümörünü kendi bulduğu yöntemlerle tedavi etmiştir.
Dersimiz 08.50’de başlıyor.


b. Virgülü uygun yerlerde kullanınız.

Kitapçı, adamı çağırdı.
Kütüphanelerde kurslar, yarışmalar , etkinlikler de düzenlenir.
Sınıfa masa, sıra, dolap, getirildi.


8. Sembollerin anlamlarını yazınız.


9. Sesteş (eş sesli) kelimeleri farklı anlamlarıyla birer cümlede kullanınız.

bağ

Ayakkabımın bağını bağlayamadım.
Bağdaki üzümlerin hepsini kurt yemiş.


dik

Bahçemize ceviz ağacı diktik.
O kadar dik bir yokuştu ki çıkana kadar sırılsıklam olduk.


ek

Tarlamıza maydanoz ektik.
Ekteki bilgileri eksiksiz girmeniz lazımdı.


10. Paragrafları ait olduğu bölümle eşleştiriniz.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 41 Cevabı,

11. “Konuşan Kitap” metni ile aşağıdaki metni tür bakımından karşılaştırınız.

KİTAPLAR
Her kitap
Yeni bir arkadaş bana
İster masal
İster öykü
Hepsi başka bir dünya
İçinde bilgiler
Renk renk resimler
Her gün okumalı
Bilge olmalı
Eylül ADA UÇAK/Oğuz UÇAK


KONUŞAN KİTAP

Tür: Bilgilendirici Metin

KİTAPLAR

Tür: Şiir


12. Cümlelerde yer alan gerçek ifadelerin başına “G”, hayal ürünü ifadelerin başına “H” yazınız.

Can sıkıntısı sobeleyemez kimseyi, İçine saklanınca bir kitabın. (H)

O renksiz ve resimsiz bir kitaptı. (H)

İyi şiirler duygularımıza hitap eder. (G)

Kitaplarda not aldığınız kısımlar size ışık tutar. (G)

Okuduğunuz öykü sizinle bağ kurar. (H)

Aynı anlama gelen birden fazla sözcük olabilir. (G)


13. Kelimelerden hangisinin eş anlamlısı yoktur?

a. ozan b. öykü c. dize d. kitap


14. Grafik bir okulda düzenlenen müzik kurslarının ders saatlerini gösteriyor. Buna göre en fazla tercih edilen iki kurs hangileridir?

a. gitar-keman
b. flüt-saz
c. keman-saz
d. piyano-saz

Our Score
Oktay
ÜYELİKSİZ
2 sene önce
Teşekkürler hocam 
Konuya Bir Cevap Yazın

Sizden Gelenler
Forumda Kimler Online (Şu anda 1 kişi Online)
  • ADMINISTRATOR (7)
  • MODERATÖR (2)