4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 92-93-94-95. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Akıllı Güvercin Matuka Metni Etkinlik Soruları ve Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 92 Cevabı,

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Dayanışma neden önemlidir?

Cevap : Dayanışma toplum arasında güçlü olmak, gelen tehlikeleri önlemek amacıyla dayanışma çok büyük önemlidir. Dayanışma, ancak milli birlik, milli kültür çerçevesinde gerçekleşir.


2. Okulda birlik ve beraberlikle yaptığınız bir işi anlatınız.

Cevap : Okulumuzda yarıma muhtaç olan diğer köy okullarına arkadaşlarımla bir araya gelerek kitap, ders araç ve gereçler, maddi gibi yardımlar topladık. Bu etkinlik dayanışmaya örnek olarak verilebilir.


1. ETKİNLİK

Görselden hareketle dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.

Cevap : Metinde bir güvercinin yaşadıklarını konu alan bir metin olabilir.


2. ETKİNLİK

Metni dinlerken hoşunuza giden cümleleri not alınız.

Cevap : Bu etkinliği kendinize göre yapmanız gerekmektedir.


AKILLI GÜVERCİN MATUKA (Dinleme/İzleme Metni)

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 93 Cevabı,

3. ETKİNLİK

Metni dinleme sırasında sorulan soruları cevaplayınız.

Cevap :  Bu etkinliği öğretmenize yapmanız gerekmektedir.


4. ETKİNLİK

Kelimelerin anlamlarını tahmin edip tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz. Kelimelerle birer cümle kurunuz. Kelimeleri sözlük defterinize ekleyiniz.


umut

Tahminim: Bir konu hakkında hayal etmek anlamına gelir.
Anlamı : Ummaktan doğan iç erinci, güven duygusu.
Cümlem: Geleceğe umutla bakan bir insandı.


teşvik

Tahminim: Bir şeyi destekleme anlamına gelir.
Anlamı : İsteklendirme, özendirme.
Cümlem: Devlet yatırımcıya teşvik verdi.


gayret

Tahminim: Bir şeyi başarmak için mücadele etmek
Anlamı : Olağanüstü bir biçimde uğraşma, uğraşıp didinme, çabalama, çalışma isteği.
Cümlem: Gayret ederek doktorluğu kazandı.


5. ETKİNLİK

Metni ana hatlarıyla anlatınız.

Cevap : Güzel bir ormanda yaşayan bir çaylak varmış. Bu çaylar bir gün etrafını izlerken bir avcıyı fak etti ve ağacın üst taraflarına doğru çıktı. Avcı, ağacın altına tuzak kurdu ve o esnasında güvercinler tuzağın olduğu yere geldi. Aralarında bulunan Matuka, yemi yememeleri için arkadaşlarını uyardı. Ancak, yemi yediler ve tuzağa yakalandılar.Daha sonra Matuka, hep beraber kanat çırparak tuzaktan kurtulabileceklerini söylediler. Avcı yaklaştığı sırada hep beraber kanatlarını çırptılar ve uçarak avcıdan kurtuldular. Bunu göre çaylakta onlara hayran kaldı. Bu şekilde güvercinler avcıdan kurtuldular.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 94 Cevabı,

6. ETKİNLİK

Soruları metne göre cevaplayınız.


1. Matuka’nın yaşadığı orman nasıl bir yerdi?

Cevap : Uzun uzun ağaçların, şırıl şırıl akan derelerin, bin bir çeşit ovaların, petek petek lezzet öğren arıların bulunduğu bir yermiş.


2. Avcı, kuşları yakalamak için neler yaptı?

Cevap : Ağacın altına tuzak kurup üstüne de yem serpmiştir.


3. Matuka’nın avcının elinden kurtulmak için çözüm önerisi nedir?

Cevap : Çözüm yolu, aynı anda kanat çırparak tuzaktan kurtulmak olmuştur.


7. ETKİNLİK

Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.

Cevap :

Metnin konusu: Güvercinlerin tuzağa yakalanması ve birlik olup kurtulmaları.

Ana fikir: Bir olunca zor işlerin üstesinden gelinebilir.


8. ETKİNLİK

Güvercinlerin davranışlarını tutarlı buluyor musunuz? Açıklayınız.

Cevap : Hayır, bulmuyorum. Çünkü, kolay bir şekilde tuzağa yakalandılar.


9. ETKİNLİK

Birlikte hareket etmek bize neler kazandırır? Sınıfça konuşunuz.

Cevap : Birlikte hareket etmek bizlerin konular karşısında başarılı ve daha hızlı ve kolay bir şekilde başarılı olmamızı sağlamaktadır.


10. ETKİNLİK

Cümlelerde yay ayraç ( ) içlerine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.

Cevap :

Eyvah( ! ) Orman yanıyor( ) Ormanda kuşlar( , ) ağaçlar( , ) sincaplar( … ) Dur yolcu( ! )


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 95 Cevabı,

11. ETKİNLİK

Barış Manço’nun mısralarını kendi yazı stilinize göre yazınız. Yazınızı görsellerle zenginleştirebilirsiniz.

Yaz dostum! Yoksul görsen besle kaymak bal ile
Yaz dostum! Garipleri giydir ipek şal ile
Yaz dostum! Öksüz görsen sar kanadın, kolunu
Yaz dostum! Kimse göçmez bu dünyadan mal ile
Yaz tahtaya bir daha/Tut defteri kitabı
Sarı Çizmeli Mehmet Ağa/Bir gün öder hesabı


GELECEK DERSE HAZIRLIK

“Bilim insanı neler yapar?” araştırınız. Türk bilim insanlarından birini tanıtan bir sunum hazırlayınız.

Cevap : Bilim insanları insanların hayatını kolaylaştırmak amacıyla gerekli olan uzmanlık alanlarında icatlar yaparlar.

Aziz Sancar, Türk akademisyen, biyokimyager, moleküler biyolog ve bilim insanı. 1997 yılından beri Amerika Birleşik Devletleri’nde Kuzey Karolina Üniversitesi, Chapel Hill Sarah Graham Kenan Biyokimya ve Biyofizik Programı’nda görevli Prof.
Doğum tarihi8 Eylül 1946 (72 yıl yaşında), Savur
Gwen Sancar
EğitimTexas Üniversitesi (1973–1977), Johns Hopkins Üniversitesi(1971–1972), İstanbul Üniversitesi (1963–1969)
KardeşleriHasan Sancar, Kenan Sancar, Yıldız Sancar, Orhan Sancar, Edibe Sancar, Seyran Sancar, Tahir Sancar
ÖdüllerNobel Kimya Ödülü
EbeveynlerMeryem Sancar, Abdülgani Sancar
Our Score

Sohbete katılın

1 yorum

  1. Teşekkürler bunun sayesinde ödevlerimi tamamlaya bildim çok teşekkür ederim çok teşekkür ederim çok

Yorum Gönderin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir