Yaptığınız resmi, sınıfta sergileyiniz. Bu resimde neleri anlatmak istediğinizi arkadaşlarınıza açıklayınız.
Cevap : Bunu kendinize göre yapabilirsiniz.
Şiiri ikinci kez dinleyerek verilmeyen kelimeleri noktalı yerlere yazınız.
Cevap : Aşağıda koyu renkli kelimeler
Bir dünya özlerim,
Sen ben kavgası yok.
İşte böyle bir dünya
Bir barış tarlasıdır,
Büyüyelim çocuklar!
Yaşamak yıldızların altında,
Yaşamak güzel şey.
İşte meydan, işte bahçe,
Oynayalım çocuklar!
Yüreğimiz sımsıcak,
Bir coşkulu gür ırmak,
Yeryüzüne sevgi sevgi
Akalım çocuklar!
Şair nasıl bir yer özlüyor?
Cevap : Barışın ve huzurun olduğu, sen, ben gavgasının olmadığı bir dünya istiyor.
Şair çocuklardan ne istiyor?
Cevap : Meydanlarda ve bahçelerde oynayıp yeryüzüne sevgi yaymalarını istiyor.
Şiirin konusu olan ifadeyi işaretleyiniz.
Şiire farklı iki başlık bulup yazınız.
Cevap : Hasret-Buyrun Çocuklar
Aşağıdaki sözlerden hareketle bir konuşma konusu belirleyiniz. Bu konu hakkında konuşmadan önce, söylemek istediklerinizi zihninizde tasarlayınız.
”Sevdiğini ölçülü sev, belki bir gün düşmanın olabilir. Kızdığına da ölçülü kız, belki bir gün dostun olabilir.” (Tirmizî, Birr ve’s-Sıla, 60)
Cevap :
Ölçü
Aşağıdaki şarkıyı öğretmeninizin yönlendirmesiyle sınıfla birlikte söyleyiniz. Ardından bu şarkının sözlerini bakarak defterinize yazınız.
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele, el ele verin çocuklar.
Bir vatan bırakın biz çocuklara
Islanmış olmasın göz yaşlarıyla.
Bir bahçe bırakın biz çocuklara
Göklerde yer açın uçurtmalara.
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele, el ele verin çocuklar.
Bir barış bırakın biz çocuklara
Ulaşsın şarkımız güneşe ve aya.
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele, el ele verin çocuklar.
Bir dünya bırakın biz çocuklara
Yazalım üstüne “Sevgili Dünya.”
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele, el ele verin çocuklar.
Adnan ÇAKMAKÇIOĞLU