2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 272-273-274-275-276-277-278-279-280-281. Sayfa Cevapları Koza Yayınları | Forum Ders Kitabı

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 272-273-274-275-276-277-278-279-280-281. Sayfa Cevapları Koza Yayınları

Bu konu Türkçe Öğretmeni tarafından 2 sene önce açıldı, 14551 kere okundu ve 2 Cevap verildi.
Türkçe Öğretmeni
ADMINISTRATOR
Üyelik Zamanı: 2 sene önce
Konu Sayısı: 426
Yanıt Sayısı: 3
2 sene önce

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları Atakan Televizyon Seyretmek İstiyor Metni Etkinlik Soruları ve Cevapları Sayfa 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları Sayfa 272 Cevabı,

HAZIRLIK

Sizce meyvelerin, çiçeklerin ya da sebzelerin renklerinin ve kokularının birbirinden farklı olmasının nedeni ne olabilir?

Cevap : Çeşitli lezzetlerde olmasından dolayı çeşitli renklerde ve kokuları olmaktadır.


ATAKAN TELEVİZYON SEYRETMEK İSTİYOR

Atakan sabah erkenden uyandı. Çomar’ın televizyonun karşısındaki koltukta yattığını görünce:
– Canın mı sıkılıyor Çomar dostum, diye sordu. Televizyonda bir çizgi film izlemeye ne dersin? Sonra gidip televizyonu açtı ve hemen koltuğa, Çomar’ın yanı başına kuruldu. Ekranda çizgi karakterler hareket ediyor, konuşuyor ve renkten renge giriyordu. Atakan gözlerini televizyona dikip büyük bir ilgiyle izlemeye başladı.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları Sayfa 273 Cevabı,

Annesi uyandı ve salona, oğlunun yanına geldi.
– Günaydın benim güzel oğlum, dedi ve Atakan ’ın saçlarını okşadı. Hadi bakalım, şu televizyonu kapat da beraber şöyle güzel bir kahvaltı hazırlayalım, olur mu bir tanem? (…)
Kahvaltıdan sonra Atakan çabucak günlük kıyafetlerinigiydi ve hemen televizyonun başına geçti. Tam o sırada telefon çaldı.
– Atakan! Arkadaşın Emre arıyor. Seninle oynamak için bizim eve gelmek istiyormuş, dedi annesi ve telefonu Atakan’a uzattı.
– Canım oyun oynamak istemiyor Emre, dedi Atakan telefonda. Ama yeni çizgi film CD’sini seyretmeyi isterim tabii! Atakan elinde telefonla annesine dönüp arkadaşını eve film seyretmeye davet etmek için izin istedi. Annesi iki arkadaşın oyuncaklarıyla oynamasını tercih ederdi doğrusu. Yine de: – Peki oğlum, dedi. Madem istiyorsunuz, bu defalık film seyredebilirsiniz.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları Sayfa 277 Cevabı,


1. Etkinlik

Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmin yaparken kelimelerin içinde geçtiği cümleyi tekrar okuyunuz. Ayrıca sözlüğünüze bakarak bu kelimeleri daha önce yazıp yazmadığınızı kontrol ediniz. Tahmin yapmak için son kez metinle ilgili görsellere ya da resimli sözlükteki görsellere bakınız.

Ekran: Televizyon camı.

Çizgi film: Çocuklara yönelik filmler.

Hesap makinesi: Hesap yapmaya yarayan araç.

Dost: İyi arkadaş.

Karton: Sert kağıt.

Bu kelimelerden iki tanesinin içinde geçtiği cümleler kurarak yazınız.

Cevap :

Ekranı büyük olan bir televizyon aldı.

Eğitici çizgi filmler seçiyordu.

Bakkalda esnaf hesap makinesi kullanıyordu.

Dostuna çok büyük önem verirdi.

Kulübenin içine karton serdi.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları Sayfa 278 Cevabı,

2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayarak yazınız.

Atakan sabah uyanınca ne yapıyor?

Cevap : Televizyonu açıp çizgi film izledi.

Annesi, uyanınca Atakan’a ne diyor?

Cevap : Televizyonu kapat da kahvaltı hazırlayalım diyor.

Atakan, kahvaltıdan sonra ne yapıyor?

Cevap : Atakan çabucak günlük kıyafetlerini giyip televizyonun başına geçiyor.

Atakan’ı kim arıyor?

Cevap : Emre arıyor.

Televizyon bozulunca Atakan ve Emre ne yapıyorlar?

Cevap : Çomar’ı dışarı çıkarıyorlar.

Atakan, Emre’nin CD izleme önerisini neden reddediyor?

Cevap : Dışarıda mutlu olduğu için reddediyor.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları Sayfa 279 Cevabı,

3. Etkinlik

Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacada bularak belirginleştiriniz. Bunların üç tanesini metinde bulunuz. Bu kelimeleri metindeki anlamları dışında cümle içerisinde kullanarak yazınız.

Cevap :

güz–sonbahar
vakitzaman
ufak-küçük
kalp-gönül
ilim-bilim
zorlu-şiddetli

Sonbaharda ağaçlar yaprak döktüler.

Zamanında ödevlerini yapardı.

Küçük meyveler daha lezzetli olur.

Gönül gözü açık birisiydi.

Bilimde çalışmalar hızlandı.

Şiddetli yağmur sele yol açtı.


4. Etkinlik

Atakan’ın zamanını nasıl değerlendirdiğini söyleyiniz. Siz bir gününüzü nasıl değerlendirdiğinizi aşağıdaki yazma alanına yazınız.

Cevap : Atakan, genel olarak zamanını televizyon izleyerek geçiriyor. Kahvaltı yapıyorum, okula gidip geliyorum, oyun oynuyorum, ders çalışıp uyuyorum.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları Sayfa 280 Cevabı,

5. Etkinlik

Gün içerisinde yaptığınız etkinliklerden birine uygun resim yapınız.

Cevap :


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları Sayfa 281 Cevabı,

6. Etkinlik

Sizde kendinize göre bir kimlik kartı oluşturunuz.


Sonraki Derse Hazırlık:

Sınıfa cetvel, beyaz karton, siyah boya kalemi, makas, silgili kalem, raptiye ve yapıştırıcı getiriniz.

Cevap : Okula gelmeden araç ve gereçlerini unutmayınız.



ÜYELİKSİZ
1 sene önce
Cevaplar için teşekkür ederiz güzel cevaplar olmuş
ÜYELİKSİZ
1 sene önce
Çok güzel ???
Konuya Bir Cevap Yazın


  • 16 Kayıtlı Üye
  • 1458 Konu
  • 682 Cevap
  • Son Üye Berilerdl
Forumda Kimler Online (Şu anda 1 kişi Online)
  • ADMINISTRATOR (11)