Bir akşam Suna’nın babası, eve büyük bir heyecanla geldi. — Suna hazırlan, sirke gidiyoruz, dedi. — Sirke mi? Sirk ne demek babacığım? — Şimdi soru sorma. Gidince görürsün. Suna, babasının heyecanından etkilenmişti. Koşup annesine ve anneannesine büyük haberi verdi: — Duydunuz mu, sirke gidiyoruz! Anneannenin kulakları iyi duymuyordu; sirk sözcüğüyle sirke sözcüğünü karıştırmıştı: — Efendim, dedi. Sirke mi istiyorsunuz?
a. Aşağıda verilen kelimeleri uygun görsellerle eşleştiriniz. Defterinize bu kelimelerin içinde geçtiği cümleler yazınız.
b. Anlamını bilmediğiniz kelimeleri resimli sözlüğünüzden bulup bu kelimelerin anlamlarını okuyunuz. Anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri ve anlamlarını kelime defterinize not ediniz. Bu kelimeleri konuşmalarınızda ve yazılarınızda kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap : Bu etkinli kendinize göre yapmanız gerekmektedir.
Metindeki olay nedir?
Cevap : Metinde Suna ve ailesinin sirke gitmesi konu alınmaktadır.
Metindeki olay nerede geçmektedir?
Cevap : Metinde yer alan olay sirkte geçmektedir.
Metinde hangi şahıs ve varlıklardan söz edilmektedir?
Cevap : Suna, Babası, Annesi, Anneannesi, Palyaço, Çadır, Pano gibi şahıs ve varlıklar bulunmaktadır.
• Gösteri hangi saat ve tarihtedir?
Cevap : 28 Ocak pazar günü saat 14.00’te gerçekleşmektedir.
• Gösterinin yapılacağı yer neresidir?
Cevap : Gösteri Atatürk Kültür Merkezinde gerçekleşiyor.
Aşağıda verilen afiş örneklerini inceleyiniz. Hangi faaliyete katılmayı tercih edersiniz? Niçin? Açıklayınız.
Cevap : Tiyatro etkinliğine katılmak isterdim. Tiyatro sahnesinde olmak ve tiyatro izlemek çok güzel hoşuma gidiyor.
a. Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını birer cümlede kullanınız.
Parlak : Mat
Mat olan rengi parlatmak için cila kullandı.
Geniş : Dar
Dar sokaklarda polis hırsızları kovaladı.
Neşe : Hüzün
Hüzün içindeki arkadaşına destek oldu.
İçeri : Dışarı
Dışarı çıkmak için ailesinden izin istedi.
a. Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Kesme ( ‘ ) ve ünlem ( ! ) işaretlerinin kullanıldığı yerleri açıklayınız.
• Suna’nın babası eve büyük bir heyecanla geldi.
Cevap : Özel isimlere gelen ekler kesme işareti ile ayrılması gerekmektedir.
• Ah, ne güzel!
Cevap : Sevinç, kıvanç, acı, korku, şaşma gibi duyguları anlatan cümlelerin sonuna konur.
b. Aşağıdaki cümlelerde verilen boşluklara uygun noktalama işaretlerini yazınız.
•Yaşasın(!) sirke gidiyoruz(.)
• Tüh(!) palyaço mutsuzmuş(.)
• Suna(‘)nın ailesi Harikalar Sirki’nde çok eğlenmiş(.)
a. Aşağıdaki hikâye unsurlarını kullanarak defterinize bir hikâye yazınız. Olayları oluş sırasına göre yazmaya ve hikâyenize uygun bir başlık belirlemeye özen gösteriniz.
Cevap : Evvel zaman içinde kalbur saman içinde İlçe merkezinde yaşayan Ela ve arkadaşı furkan varmış. Aileleri ile birlikte sirkte eğlenmeye karar vermişler. İlçe merkezinde kurulan sirke aileleri ile birlikte gittiler. Burada palyaço büyük bir pembe trambolin üzerinde çok komik hareketler yapıyordu. Ela ve Furkan eğlenerek akşam eve geri döndüler.
Aşağıda verilen görseli inceleyiniz. Görselden yararlanarak adların önüne “küçük, benekli, kırmızı, beş, turuncu, boyalı“ kelimelerinden uygun olanlarını yazınız.
Cevap :
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dikey Yayıncılık Sayfa 135 Cevabı,
• Aşağıda verilen parmak kukla görsellerini boyayınız.
Cevap : Bu etkinliği kendiniz yapmanız gerekmektedir.
1. Metni sessiz okuma yöntemiyle okuyunuz. Bu sırada metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimelerin altını çiziniz.
Cevap : Bu etkinliği kendiniz yapmanız gerekmektedir.
2. Öğretmeninizin örnek okumasını takip ederek dinleyiniz. Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz.
Cevap : Bu etkinliği kendiniz yapmanız gerekmektedir.