1. Çevrenizde gidebileceğiniz hangi kütüphaneler var?
Cevap : Metnin konusu, Nane ile Limon’un kütüphaneye gitmesi ve orada yaşadıkları olabilir.
2. Kütüphanede nasıl davranmamız gerekir?
Örnek: Limon’un elini çenesine götürmesi hareketinden onun düşündüğünü anlıyoruz.Limon’un gözlerini fal taşı gibi açmasından şaşırdığını anlıyoruz.
Görsellerden hareketle izleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap : Kütüphane ve kütüphanede nasıl davranılması konusu olabilir.
Metni izlerken karakterlerin beden dillerine de dikkat ederek sözlü olmayan mesajları bulup örnekteki gibi yazınız.
Örnek: Limon’un elini çenesine götürmesi hareketinden onun düşündüğünü anlıyoruz.
Limon’un Biber’le konuşurken eliyle ağzını kapatır gibi yapmasından gizli bir şey söylediğini anlıyoruz.
Limon, son bölümde “istediğimiz bilgiye artık nasıl ulaşacağımızı biliyoruz” dedikten sonra “kütüphaneden” dedikten sonra elleri ile ağzını kapatıyor. Yanlış bir şey söylediği ya da yaptığı anlaşılıyor.
Kelimelerin anlamlarını tahmin edip tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz. Kelimelerle birer cümle kurunuz. Kelimeleri sözlük defterinize ekleyiniz.
Tahminim: Çok iyi.
Anlamı: Korkuya düşüren, korku verici, korkunç.
Cümlem: Dışarıda müthiş bir ses duyuldu.
Tahminim: Gizli olan şey.
Anlamı: Aklın erişemediği ve dolayısıyla mantığa, akla uygun bir açıklaması yapılamayan, ne olduğu çözülemeyen, insana kapalı, saklı kalan şey, doğaüstü inanç doğruları.
Cümlem: Sarp bir yamaca yapılmış olan Sümela Manastırı bana çok gizemli geldi.
Tahminim: Mıknatısın çekim gücü.
Anlamı: Mıknatısla ilgili, kendinde mıknatıs özellikleri bulunan.
Cümlem: Hoparlörün içindeki mıknatıslar manyetik alan oluşturuyor.
Tahminim: Bir şeyi yapmak için çaba sarf etmek.
Anlamı: Emek; mal veya hizmet üretimi sırasında ortaya konan insan gücüdür.
Cümlem: Ablam, Fen lisesini kazanarak, emeklerinin karşılığını aldı.
1. Limon, yolda kiminle karşılaşır?
Cevap : Limon yolda, Turp abiyle karşılaşıyor.
2. Turp Abi, ödevlerini yapabilmeleri için Limon ile Biber’e hangi kitabı önerdi?
Cevap : Eski kalın bir kitabı öneriyor.
3. Limon ile Biber, kütüphane görevlisinden nasıl bir uyarı alıyorlar?
Cevap : Başkalarını rahatsız etmemeleri konusunda uyarı alıyorlar.
4. Limon ile Biber, hangi konu ile ilgili araştırma yapmışlardır?
Cevap : Fen deneyleri konusunda araştırma yapmışlardır.
5. Limon ile Biber, kütüphanede aradıkları kitabı niçin hemen bulamadılar?
Cevap : Çok büyük olduğu için hemen bulamamışlar.
6. Limon ile Biber, Turp Abi’nin söylediği kitabın içinde hangi notu buldular?
Cevap : Emek harcamadan asla başarıya ulaşılamaz ” yazıyor.
7. Bilgiye en iyi nasıl ulaşılır?
Cevap : Araştırma yapılarak ulaşılır.
Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.
Konu: Nane ile Limon’un araştırma yapmalarıdır.
Ana Fikir: Kütüphanelerde araştırmalarımızı kolayca bulabiliriz.
İzlediğiniz çizgi filmle ilgili görüş ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla yazarak paylaşınız.
Cevap : Bu metin bize çalışmadan bir şeyler elde edemeyeceğimizi anlatıyor.
Metnin içeriğine uygun farklı başlıklar belirleyiniz.
Cevap : Araştırma
“Çok gezen mi bilir çok okuyan mı?” konusunu gruplar oluşturarak tartışınız. Tartışma sırasında düşüncelerinizi uygun şekilde ifade etmeye ve farklı bakış açılarına hoşgörüyle yaklaşmaya özen gösteriniz. Tartışma sonunda grupların bakış açılarını yazınız.
1. GRUP ÇOK GEZEN BİLİR
Çok gezmek çok yer görmemizi sağlar
Çok gezince çok tanıdığımız olur
Çok gezmek çok farklı kültürleri tanımamızı sağlar
2. GRUP ÇOK OKUYAN BİLİR
Çok okuyan çok şey öğrenir
Çok okuyan çok yeni yerler keşfeder.
Çok okuyan çok bilinçlenir
Kütüphanede uyulması gereken kuralları araştırarak yazınız.
Örneklerdeki farklı yazı stillerini inceleyiniz. Eşya isimlerini kendi yazı stilinize göre yazınız.
Cevap : Bu etkinliği siz yapmanız gerekmektedir.
Kurtuluş Savaşı’nda Millî Mücadele’ ye katkı sağlamış kadın kahramanlarımız hakkında araştırma yapınız.